Mindent a növénybiztosításról

Egy biztosítási alkuszcég mindent őszintén elmond a növénybiztosításokról.

Hogyan jelentsek növénybiztosítási kárt?
Gyakorlati tapasztalatok és kárrendezési sajátosságok

„Kárt jól bejelenteni tudni kell.” Ez egy régi biztosítós mondás és arra utal, hogy nem mindegy, hogyan jelentesz kárt. Ebben a levélben összeszedtük az 5 legnagyobb hibát, amellyel azt kerülheted el, hogy ne kapj kártérítést, amikor valamilyen biztosítási esemény bekövetkezik.

Ha ügyfelünk vagy, akkor jársz a legjobban, ha a kárt NEM a biztosító felé jelented be, hanem a weboldalunkon keresztül.

Azért, mert mi minden kárbejelentést személyesen megnézünk és ha szükséges, felhívunk és elmondjuk, hogy mire számíthatsz, mi az, ami biztosan elutasítási indok lehet; ha lehetséges, hogyan lehet ezt kiküszöbölni. Tehát mi a te érdekeid képviseljük.

Ha közvetlenül a biztosítónál jelentesz kárt, akkor elmarad, hogy megnézzük a kárbejelentésedet és már nem tudunk tanácsot adni.

novenybiztositasi_kar.jpg

1. tipp: Tudd, hogy mi van a biztosítási feltételekben és mikor számít káreseménynek egy kár, és milyen önrésze van! Például, aszálykár esetén legalább 30 napja élnie kell a szerződésednek. Ha korábban jelentesz kárt, akkor borítékolható az elutasítás. Vagy, szintén aszálykár esetén 50% az önrész. Ha alatta van a károd, nem fogsz kártérítést kapni.

2. tipp: Amikor tudomást szerzel egy kárról, minél gyorsabban jelentsd be! (Figyelembe véve az 1-es pontban leírtakat.) Minél gyorsabban bejelented, annál előrébb kerülsz a károsultak sorában, és annál hamarabb megy ki a kárszakértő.

3. tipp: Legyen díjrendezett a biztosításod a káresemény időpontjában! Ez azt jelenti, hogy ha új szerződésed van, az első fizetési határidőig fizesd ki a biztosító által kért díjat. Ha pedig már az előző évben is volt, akkor, amikor az év elején kéri a biztosító a díjat, fizesd ki, mert ha károd lesz és még nem fizettél, lehet, hogy nem fogsz kártérítést kapni, mert a szerződést már letörölték díjnemfizetés miatt.

4. tipp: Ne arass le azelőtt, mielőtt kimegy a kárszakértő! És persze ne aratás után jelents kárt, amikor észreveszed, hogy mondjuk a megszokott 6 tonna búza helyett csak 2,5 tonnát arattál hektáronként. Az a szabály, hogy a kárszakértőnek látnia kell a növényt, mert úgy állapítja meg a hozamcsökkenést. Ebből létezik kivétel: van olyan biztosító, ahol elegendő egy 10x10m-es mintateret hagynod és a többit learathatod. Ezért is jelentsd be rajtunk keresztül a kárt, mert akkor meg tudjuk mondani, milyen lehetőségeid vannak.

5. tipp: Várd türelmesen a kárszakértőt! Sajnos a nyári időszakban gyakran nagyon le vannak terhelve – mi igyekszünk sürgetni őket, de akkor is ki kell várnod a sorodat. Olyan ez, mint a szívműtét-várólista: mindenkinek fontos.

Egy mondatban összefoglalva: rajtunk keresztül jelents kárt és tanácsot adunk, segítünk és mindent megteszünk, hogy sikeres legyen a kárbejelentésed!

Ha kérdésed van, vagy segítségre van szükséged a növénybiztosítással vagy a kárenyhítési rendszerrel kapcsolatban, hívd az ügyfélszolgálatunkat a +36 1 766 45 33 – mas számon!


Ha még biztosításkötés előtt állsz, készíts egy díjkalkulációt!

(Fontos tudnod, hogy nem köthetsz bármikor növénybiztosítást. Két kötési időszak van, az őszi, ami kb. szeptember végétől november végéig tart és a tavaszi, amely kb. március elejétől május végéig tart. A többi időszakban a biztosítók nem fogadnak be biztosítási ajánlatot. De díjat kalkulálhatsz, tájékoztató jelleggel. És a cikkben leírtak is tájékoztató jellegűek.)

 

   

A bejegyzés trackback címe:

https://novenybiztositas.blog.hu/api/trackback/id/tr4017862409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Állandó oldalak

Mindent a növénybiztosításról

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása